PZL P.1 II konwersja na pierwszą wersję

W ramach Arma Hobby zaprojektowałem P.1 w 72 w dwóch wariantach. Pierwszy oraz drugi prototyp. Jednak drugi prototyp był w dwóch wersjach. Model PRO przedstawia późniejszą wersję z rejestracjami SP-ADO. Jednak ten sam samolot w pierwotnej wersji miał na sobie tylko czerwone elementy dekoracyjne, bez rejestracji. Właśnie taki wariant P.1 zdecydowałem się zbudować.

Różnice względem zestawu

Samolot w konfiguracji jaką chcę przedstawić prezentował się tak:

pzl_p1_004

Widać wyraźnie inny obrys steru kierunku. W osłonie sinika brakuje listwy nad rurami wydechowymi. Na spodzie kadłuba nie ma pierwszej chłodnicy. Są to zatem rzeczy jakie trzeba zmienić w modelu. Otwór na chłodnicę zakleiłem płytką plastikową i oszlifowałem zgodnie z krzywizną kadłuba. Stery kierunku przyciąłem do nowego kształtu, niestety przycięcie daje w efekcie grubą krawędź spływu. Dlatego trzeba ostrożnie podszlifować krawędzią złożonego papieru ściernego rowki pomiędzy falami pokrycia tak aby pocienić spływ nie tracą faktury blachy falistej. Żeby ułatwić sobie usunięcie listwy nad rurami zdecydowałem się usunąć ją razem z rurami. Miejsca na rury nawierciłem i docelowo zrobię je z rurek aluminiowych Albion Alloys.

Model po nałożeniu podkładu, przygotowany do ostatecznego montażu prezentuje się tak:

pzl_p1_003

pzl_p1_002

468 ad

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *