Eksperyment z malowaniem na AH-64

Co jakiś czas trzeba zrobić jakiś test nowego sposobu malowania modeli, w szczególności jeżeli chodzi o zaawansowany Weathering. Słowo to  już niekoniecznie oddaje dokładnie to co się dzieje na płatowcu. Chodzi mi o malowanie AH-64 (zarówno A jaki i D/E) kiedy całe elementy maszyny są odmalowywane w nowym kolorze, a na to nakłada się silne brudzenie z silnika, okopcenia, zacieki oraz płowienie.

Jak realistycznie pomalować model AH-64

Jeżeli mówimy o realistycznym malowaniu modelu, trzeba zacząć od zdjęć. Przykład tak inspirujących maszyn można znaleźć pod tymi linkami:

ah64_008a

http://www.jetphotos.net/photo/6183267

ah64_008

http://www.airliners.net/photo/USA—Army/McDonnell-Douglas-AH-64A/1521188/L/

Trening malowania Apacza

Do zabawy w takie malowanie wybrałem budżetowy, stareńki model Italieri AH-64A, który ma swoje wady, jednak jest łatwo dostępny i jak coś nie wyjdzie nie będzie szkoda. Sklejenie, dodanie kilku elementów, usunięcie innych, przetrasowanie linii na ogonie oraz pomalowanie kabiny zajęło 3 wieczory. Model po raz pierwszy zagruntowałem czarnym Surfacerem. Polecam dokupić tego Surfacera gdyż można dobrać grunt w odcieniu bliższym docelowej tonacji. Nie bez znaczenia jest uniknięcie szarych krawędzi na brzegu maskowania kabiny, częsty błąd modelarzy. W ten sposób miałem gotowe „podobrazie” do prac malarskich.

ah64_007

Pierwszym krokiem było namalowanie plam podkładu (żółty YZC), plam dlatego że nie wszędzie będzie przebijał podkład.

ah64_006

ah64_005

W rejonie pod silnikami użyłem zamiast żółtego użyłem zimnego Medium Green, gdzieniegdzie dodałem szare plamy z pędzla.

Kolor bazowy Olive Drab

Na tak przerysowany efekt nałożyłem dwa kolory, celując mniej więcej w to co było na zdjęciach oryginalnych maszyn. W tym etapie użyłem akryli Hataka do śmigłowców US Army, dokładniej koloru do helikopterów od lat 80tych XX w. (A067) oraz jaśniejszy odcień współczesnych śmigłowców (A069).

Na tak podmalowany model nałożyłem mocne ubrudzenia czarnym kolorem. Tutaj ważne było wybranie tylko tych fragmentów które rzeczywiście są zaciemnione, żeby nie popaść w efekt preshadingu po całości.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

C.D.N.

468 ad

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.