Eksperyment z malowaniem na AH-64

Co jaki艣 czas trzeba zrobi膰 jaki艣 test nowego sposobu malowania modeli, w szczeg贸lno艣ci je偶eli chodzi o zaawansowany Weathering. S艂owo to 聽ju偶 niekoniecznie oddaje dok艂adnie to co si臋 dzieje na p艂atowcu. Chodzi mi o malowanie AH-64 (zar贸wno A jaki i D/E) kiedy ca艂e elementy maszyny s膮 odmalowywane w nowym kolorze, a na to nak艂ada si臋 silne brudzenie z silnika, okopcenia, zacieki oraz p艂owienie.

Jak realistycznie pomalowa膰 model AH-64

Je偶eli m贸wimy o realistycznym malowaniu modelu, trzeba zacz膮膰 od zdj臋膰. Przyk艂ad tak inspiruj膮cych maszyn mo偶na znale藕膰 pod tymi linkami:

ah64_008a

http://www.jetphotos.net/photo/6183267

ah64_008

http://www.airliners.net/photo/USA—Army/McDonnell-Douglas-AH-64A/1521188/L/

Trening malowania Apacza

Do zabawy w takie malowanie wybra艂em bud偶etowy, stare艅ki model Italieri AH-64A, kt贸ry ma swoje wady, jednak jest 艂atwo dost臋pny i jak co艣 nie wyjdzie nie b臋dzie szkoda. Sklejenie, dodanie kilku element贸w, usuni臋cie innych, przetrasowanie linii na ogonie oraz pomalowanie kabiny zaj臋艂o 3 wieczory. Model po raz pierwszy zagruntowa艂em czarnym Surfacerem. Polecam dokupi膰 tego Surfacera gdy偶 mo偶na dobra膰 grunt w odcieniu bli偶szym docelowej tonacji. Nie bez znaczenia jest unikni臋cie szarych kraw臋dzi na brzegu maskowania kabiny, cz臋sty b艂膮d modelarzy. W ten spos贸b mia艂em gotowe „podobrazie” do prac malarskich.

ah64_007

Pierwszym krokiem by艂o namalowanie plam podk艂adu (偶贸艂ty YZC), plam dlatego 偶e nie wsz臋dzie b臋dzie przebija艂 podk艂ad.

ah64_006

ah64_005

W rejonie pod silnikami u偶y艂em zamiast 偶贸艂tego u偶y艂em zimnego Medium Green, gdzieniegdzie doda艂em szare plamy z p臋dzla.

Kolor bazowy Olive Drab

Na tak przerysowany efekt na艂o偶y艂em dwa kolory, celuj膮c mniej wi臋cej w to co by艂o na zdj臋ciach oryginalnych maszyn. W tym etapie u偶y艂em akryli Hataka do 艣mig艂owc贸w US Army, dok艂adniej koloru do helikopter贸w od lat 80tych XX w. (A067) oraz ja艣niejszy odcie艅 wsp贸艂czesnych 艣mig艂owc贸w (A069).

Na tak podmalowany model na艂o偶y艂em mocne ubrudzenia czarnym kolorem. Tutaj wa偶ne by艂o wybranie tylko tych fragment贸w kt贸re rzeczywi艣cie s膮 zaciemnione, 偶eby nie popa艣膰 w聽efekt preshadingu po ca艂o艣ci.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

C.D.N.

468 ad

Leave a Reply

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczy膰 spam. Dowiedz si臋 wi臋cej jak przetwarzane s膮 dane komentarzy.